advertise

صلیب کاشی یا اسپیسر کاشی چیست؟

صلیب کاشی که اصطلاحا به آن اسپیسر کاشی و بند کاشی نیز گفته می شود، قطعه ای است پلاستیکی که اغلب به شکل صلیب یا پلاس می باشد و برای تنظیم فاصله دقیق بین کاشی از آن ها استفاده می شود.


کاربرد صلیب کاشی:

 صلیب یا اسپیسر کاشی قطعه ای ارزان، مقرون به صرفه و کارآمدی است که در هنگام نصب، برای یکسان شدن فاصله های بین کاشی و سرامیک ها استفاده می شود و عموما به صورت پلاس یا بعلاه است که در ضخامت های ۱، ۲، … و ۱۰ میلی متر طراحی و تولید می شود که عموما سایزهای ۱ تا ۶ میلی متر در نصب کاشی و سرامیک کف و برای داخل ساختمان استفاده می شود و صلیب ۷ تا ۱۰ میلی متر در سطوح عمودی و نماسازی مورد استفاده قرار می گیرد.
صلیب کاشی باعث زیباترشدن کاشی کاری و ایجاد فاصله منظم بین کاشی ها می شود که می توان از بندهای رنگی میان کاشی و سرامیک برای زیبایی بیشتر استفاده کرد.

الیاس بتن خراسان جنوبی

روش مصرف صلیب کاشی:

روش مصرف صلیب کاشی به این ترتیب است که در هنگام نصب، ابتدا چسب کاشی روی سطح زیرین اجرا می شود و سپس کاشی اول از یک طرف شاقول شده و نصب می شود، در مرحله بعد صلیب کاشی میان، بند کاشی یا کاشی بعدی قرار می گیرد و کاشی کاری ادامه می یابد و پس از نصب و اتمام کاشی کاری و خشک شدن چسب کاشی و حصول اطمینان از چسبیدن کاشی ها به کف می توان صلیب ها را جدا کرد.


الیاس بتن خراسان جنوبی

مزایای استفاده از صلیب کاشی:

  •  ایجاد ظاهری فوق العاده زیبا در پایان کار
  • ایجاد درزها و بندهای منظم و گونیا با فواصل یکسان
  • قرار گیری کاشی ها در یک ردیف و به طور منظم
  • ایجاد پوششی یکپارچه
  • درگیری کامل صلیب ها با بتن به دلیل وجود حفره های توخالی در ساختار خود و عدم جابه جایی میلگردها به دلیل وجود قفل کن در اسپیسر
  • سرعت بخشیدن به فاصله گذاری و در نتیجه سرعت در اجرای کاشی کاری
  • وزن سبک و حمل و نقل آسان صلیب ها
  • اقتصادی و ارزان و مقرون به صرفه بودن صلیب ها

جنس صلیب کاشی یا اسپیسر:

اسپیسرها به صورت اسپیسر پلاستیکی، بتنی، فلزی و چوبی تولید و عرضه می شود، که اسپیسرهای پلاستیکی از نظر قیمت، وزن، صرفه اقتصادی و شرایط تولید از سایر اسپیسر ها دارای اهمیت و استفاده گسترده تری است. از جمله مزایای اسپیسرهای پلاستیکی نسبت به سایر اسپیسرها می توان به نکات زیر اشاره نمود: